Rekrytering & bemanning

Vi tar ansvar för att våra medarbetares arbetsmiljö är bra så att de ska tycka om att gå till jobbet. De ska känna sig trygga och trivas i sitt arbete, och därmed också vilja stanna länge och utvecklas i sin assistentroll.

Hos oss finns det personer som arbetar med enbart rekrytering. De arbetar nära din assistanschef för att stötta denne med att hitta rätt personer till dig.

Vi strävar efter att alltid rekrytera på plats, tillsammans med dig. Det är också du som i slutändan bestämmer vem som ska anställas för att jobba som din assistent. Ibland är det så att dina assistenter blir sjuka eller inte kan komma till arbetet. Under kontorstid finns det därför alltid personer, med kunskap om din assistans, som är tillgängliga för att kunna hjälpa till med din bemanning (gäller premiumkunder).

Efter kontorstid och på helger finns därutöver en assistanschef tillgänglig för att kunna hjälpa till vid akut bemanning eller med andra akuta frågor som kan uppstå (gäller premiumkunder).