Så här går det till

Hur vill du att din personliga assistans ska vara utformad? Att välja hur din personliga assistans ska skötas är ett stort beslut som kan påverka hur ditt liv fungerar. Att välja att låta Vivida ta hand om din personliga assistans innebär att du får en helhetslösning som är utformad efter dina behov.

Hur går det då till att bli kund hos Vivida? 

1. Kontakta oss

Första steget att bli kund hos oss är att du kontaktar oss. Det kan du göra både om du har ett befintligt beslut om assistansersättning eller om du behöver hjälp att söka om personlig assistans. Kontaktformulär

2. Personligt möte

Efter att du kontaktat oss får du alltid träffa vår nykundsansvarige för ett personligt möte. Då får ni möjlighet att träffas för att prata om vad du behöver, önskar och förväntar dig av din assistansanordnare. Vår nykundsansvarige berättar också om Vivida, och vad vi kan erbjuda dig.

3. Beslut

Om du väljer att anlita Vivida som din assistansanordnare tar vi ansvar för alla praktiska detaljer kring bytet av assistansanordnare. Tillsammans kommer vi överens om datum för byte. Vi sköter naturligtvis alla kontakter med Försäkringskassan och din tidigare assistansanordnare om du så önskar. Om du ännu inte har ett beslut om personlig assistans så startar vi istället processen att ansöka om detta. Du kan läsa mer om att ansöka om personlig assistans här. Så här ser ett avtal mellan dig som kund och Vivida ut, Uppdragsavtal_kund (PDF, 818K)PDF