Du får alltid tag i oss

Vi vet att hög tillgänglighet är viktig för att du som kund ska kunna känna dig trygg i din personliga assistans. Vivida arbetar i team för dig och din personliga assistans där flera olika yrkesgrupper ingår.

Hur har vi löst tillgängligheten?

Hos oss får du alltid en egen kontaktperson (en assistanschef), som ansvarar för din personliga assistans och dina personliga assistenter. Det är en person som vi vill att du ska få en bra och nära relation med. Endast då kommer denne att förstå dit behov och endast då kommer denna att kunna hjälpa dig med det du behöver. Din assistanschef kommer dock att vara frånvarande ibland. Därför finns det alltid en eller flera backuper bakom din assistanschef för att skapa trygghet och kontinuitet vid frånvaro, ledigheter eller tex föräldraledigheter. Vi arbetar med att regelbundet åka ut till dig och dina assistenter för att hålla kund och personalmöten eller för att bara följa upp hur din personliga assistans fungerar. Vårt sätt att arbeta gör att vi alltid finns geografiskt nära dig.

KAN DU FÅ TAG I OSS NÄR SOM HELST?

I första hand är det din assistanschef som du ska få tag i. Ibland kan dock han eller hon var upptagen, ledig eller på resande fot. För att du ändå ska ha möjlighet att prata med någon finns alltid en eller flera assistanschefer tillgängliga för dig. Under kontorstid har alltid minst en person kontorsdag och ska vara tillgänglig för dig. Efter kontorstid har du möjlighet att nå en assistanschef på vår akuttelefon. Dygnet runt, året runt.