Vårt huvudkontor ligger i Örebro, men vi har även kontor i Västerås och Trosa. Dessa kontor är obemannade, vilket betyder att vi inte har några medarbetare där. De kontoren används bland annat för personalmöten vid behov.
Första steget att bli kund hos oss är att du kontaktar Petra Klinteryd, nykundsansvarig på Vivida. Det kan du göra både om du har ett befintligt beslut om assistansersättning eller om du behöver hjälp att söka om personlig assistans. Samtalet är förutsättningslöst och du kan vara anonym om du vill.
Petra Klinteryd
Nykundsansvarig
Telefon: 020-10 47 20
E-post: petra.klinteryd@vivida.se
Efter att du kontaktat oss får du alltid träffa vår nykundsansvarige för ett personligt möte. Då får ni möjlighet att träffas för att prata om vad du behöver, önskar och förväntar dig av ditt assistansbolag. Mötet är helt förutsättningslöst och det finns inga förpliktelser.
Om du väljer att anlita Vivida tar vi ansvar för alla praktiska detaljer vid eventuellt byte av assistansbolag. Om du ännu inte har ett beslut om personlig assistans så startar vi istället processen att ansöka om detta. Läs mer om att ansöka personlig assistans.