Att hitta bra personliga assistenter kan, beroende på var man bor, bli en riktig utmaning. Riktigt bra assistenter är svåra att få tag i och de vet sitt värde. För att attrahera dem måste vi som arbetsgivare kunna erbjuda något som saknas på den arbetsplats de arbetar i dag.För vissa är det lönen som är avgörande, för andra är det arbetsmiljön och att de trivs med sitt arbete och den kund de arbetar hos. För de allra flesta är det en kombination av dessa faktorer som är avgörande.
Vivida har under många år arbetat aktivt med att skapa villkor och arbetsplatser som är attraktiva. Det arbetet tror vi också är anledningen till att vi har lite lättare att hitta bra assistenter än vad andra anordnare har. Detta är dock inget vi kan ta för givet utan är något som hela tiden måste underhållas.
Vi tar ansvaret för att våra assistenters arbetsmiljö är bra så att de ska tycka om att gå till jobbet. De ska känna sig trygga och trivas i sitt arbete, och därmed också vilja stanna länge och utvecklas i sin assistentroll.
Assistanschefen är den person hos Vivida som ansvarar för att assistansen hos våra kunder fungerar. Det är därför viktigt att din assistanschef och du tillsammans bygger en stark relation till varandra så att han eller hon förstår dig och dina behov. En av assistanschefens huvudarbetsuppgifter är att rekrytera åt dig. Den relation som du och din assistanschef bygger upp, gör det därför lättare att hitta rätt typ av assistent till dig.
Vi strävar alltid efter att rekrytera på plats, tillsammans med dig. Det är också du som i slutändan bestämmer vem som ska anställas av oss för att jobba som assistent åt dig.
Under kontorstid finns det alltid assistanschefer, med kunskap om din assistans, på plats för att kunna hjälpa till med din bemanning. Efter kontorstid och på helger finns därutöver en assistanschef tillgänglig för att kunna hjälpa till vid akut bemanning, eller med andra akuta frågor som kan uppstå.
Kontakta oss så svarar vi gärna på era frågor!
Vi söker alltid efter nya fantastiska människor.